Dus na het doornemen van het boek en de verschillende Chapters ben ik begonnen aan de verwijdering van de motor.
Dit ging veel vlotter dan ik had gedacht. Vooral omdat ik dit op mijn ééntje heb moeten doen. Uiteindelijk is het niet meer dan de kraan opkrikken en zien dat er niks meer vasthangt aan de motor zelf.
Zodra dit gedaan was heb ik de motor en versnellingsbak huis van elkaar gescheiden. Tot mijn verbazing zat er tussen de motor en de versnellingsbak geen enkele vorm van pakking. Dit verklaarde nu duidelijk waarom de motor altijd zo vettig stond en de auto klaarblijkelijk veel olie verloor.
Dit is de motor zelf zonder de versnellingsbak.
Het was mijn bedoeling om op de versnellingsbak een "bedje" te maken waar de elektromotor op kan bevestigd worden maar dit zal niet mogelijk zijn omdat de elektromotor te dik is en de as ervan hoger zal uitkomen dan de originele plaatst van de krukas van de benzine motor. Hierover zal ik nog enkele nachtjes moeten slapen denk ik want ik zou liefst de originele versnellingsbak behouden. Ik hoop dat mijn Ome Geert hiervoor een briljante oplossing of tip heeft.
Ikzelf dacht aan een groter tandwiel eventueel of met een ketting aandrijving. Deze laatste zou misschien wel voor nogal veel lawaai kunnen zorgen dus ben ik er nog niet uit.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Bedankt voor je Bericht